Mit ad egy tőzsdejáték egy középiskolásnak?
Többen felvetették már, hogy ahogy a medve, úgy a tőzsde sem játék. Akik ezt mondják, nem értik, miről szól ez a verseny.
Lesz majd poszt arról is, hogy a diákok szerint mi a jó a versenyben, de most arról írunk, hogy MI miért szeretjük csinálni. Röviden: mert jól érezzük magunkat tőle. 🙂
Egy átlagos verseny arról szól, hogy megmérje, mit tud a diák. Ezzel szemben a Tőzsdejáték az a verseny, ahol a verseny során lehet tanulni – és nemcsak a befektetések világáról, hanem saját magunk személyiségéről is. Igen, a tőzsde hatékony személyiségfejlesztő eszköz. 🙂 Hatalmas öröm a számunkra, ahogy látjuk a versenyzőkön a fejlődést – hónapról hónapra, a döntőn pedig már afféle kollégákként tekinthetünk a versenyzőkre.
Egy átlagos versenyen nagyjából kiszámítható az eredmény. Az XYZ iskola diákja matekból, a Mercedes vagy a Ferrari meg a Forma-1-ben számíthat jó eséllyel a győzelemre. A Tőzsdejátékban viszont van némi bizonytalansági faktor, hiszen ahogy a való élet, úgy annak a szimulációja is kiszámíthatatlan. Sok függ a stratégiától, az érzelmek kezelésétől, a csapategységtől. Így bár már – részben pont a verseny miatt!! – vannak komoly műhelyek az országban, de sose tudhatjuk megjósolni, hogy mi lesz az aktuális versenyben…
A legjobb talán az, hogy a már egyetemista korú, vagy még idősebb, régi versenyzők is visszajárnak a döntőre és segítenek abban, hogy igazi happening hangulat alakuljon ki.
Az elmúlt 19 évben első éveiről nincs meg a statisztika, de az bizonyos, hogy 10.000 + diáknak tudtuk megadni a lehetőséget, hogy az USA tőzsdéin kereskedve tapasztalja meg az árfolyamok (általában: a jövő) kiszámíthatatlanságát, vagy egy prezentáció vagy más egyéb kapcsán élje meg azt, hogy mit is jelent a csapategység, a határidő és mit jelent az, amikor a munka és a szórakozás fogalma teljesen összekeveredik.